متاسفانه در حال حاضر روند برخی واحدهای مسکن مهر به کندی پیش می‌رود که عوامل متعددی در آن دخیل است، باید به این موضوع توجه شود که مردم با تمام تلاش و گذشتن از نان شب خود توانستند این میزان آورده را به امید سرپناه جمع کنند.

به گزارش مشرق، نقش مسکن به‌عنوان سرپناه برای هر یک از افراد جامعه بسیار مهم و غیرقابل انکار است، به همین دلیل احداث واحدهای مسکن مهر با هدف توسعه و اجرای عدالت اجرا شد تا بتوان برای رشد و توسعه جامعه قدم برداشت.

متاسفانه در حال حاضر روند برخی واحدهای مسکن مهر به کندی پیش می‌رود که عوامل متعددی در آن دخیل است، باید به این موضوع توجه شود که مردم با تمام تلاش و گذشتن از نان شب خود، توانستند این میزان آورده را به امید سرپناه جمع کنند.

* تکمیل بحث مسکن مهر مستلزم همکاری تمامی مدیران است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر در مازندران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وجود 25 تعاونی مسکن مهر در استان، اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل در بحث مسکن مهر افزایش وام از 25 به 30 میلیون تومان است که با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، دولت مصوب کرده این تسهیلات در اختیار واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد اختصاص یابد.

حسین محمودی، عدم تخصیص وام 25 به 30، عدم نظارت مسئولان از عملکرد مالی تعاونی‌ها، ضعف مدیران تعاونی نسبت به مسائل ساخت و ساز و عدم تخصص لازم را از دیگر مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر در مازندران دانست.

وی با اشاره به آماده‌سازی یک‌هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال در مازندران، بیان کرد: زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، مجتمع آموزشی، طرح سیستم فاضلاب هنوز آماده نشده است که با توجه به سفر رئیس جمهور به مازندران درخواست ما این است که هیات دولت بازدیدی از این پروژه‌ها داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن در مازندران، افزود: در صورتی‌که دولت حمایتی از این پروژه‌ها نداشته باشد، باید فاتحه آن را خواند و با توجه به اینکه بحث مسکن مهر، بحث ملی بوده، مستلزم حمایت همه‌جانبه است.

محمودی، عدم کنترل مسائل مالی تعاونی‌ها را از دیگر مشکلات دانست و اضافه کرد: برخی مدیران تعاونی‌ها تخلفاتی داشتند که تخلف آنان در حال بررسی است و تحویل دادستانی شده است.

وی در پایان از مسئولان خواستار شد: تکمیل بحث مسکن مهر مستلزم همکاری تمامی مدیران است و همچنین تسهیلات نیز باید به پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی 30 درصد اختصاص یابد.

*پیگیری بحث مسکن مهر در سفر رئیس جمهور به مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران هم در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: هر ساله در ابتدای سال برنامه‌ای در بحث مسکن مهر با وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

حیدر نوروزی با بیان اینکه براساس برنامه در سال 94 حدود 10 هزار واحد مسکن مهر از جمله خودمالکی، سه‌جانبه و سایر باید تکمیل شود، اضافه کرد: با توجه به برنامه زمان‌بندی‌شده، در حال حاضر 5 هزار و 50  واحد مسکن آماده شده و بقیه در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: دو موضوع تسهیلات و آورده مردم در بحث مسکن مهر مهم است، در صورتی‌که آورده مردم و تسهیلات به‌ موقع باشد کارها نیز براساس برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود که تلاش ما بر این است بحث مسکن مهر را تا پایان سال 95 که قبلاً قول دادیم به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پاسخ به سوال فارس درباره مطرح شدن بحث مسکن مهر به‌ عنوان مصوبات سفر با توجه به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان، گفت: در سفر رئیس جمهور نیز مسائل مربوط به مسکن مهر پیگیری می‌شود.

نوروزی بیان کرد: در بحث خدمات زیربنایی مسکن مهر از جمله آب، فاضلاب، برق و گاز موضوع مشکلات مالی دستگاه‌های خدمات‌رسان مطرح بوده که بحث تامین اعتبار آن دنبال می‌شود.

وی درباره مشکل مسکن مهر میارکلای ساری، اظهار کرد: تبدیل برخی تعاونی‌های مسکن مهر به سه‎جانبه در حال پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین گرفتاری در بحث مسکن مهر، فاضلاب آن است که این موضوع نیز به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فارس، معطل‌کردن مردم برای تحویل مسکن مهر به هر دلیل و بهانه، فارغ از معضلات معیشتی که ایجاد کرده است امکان بروز تنش‌های اجتماعی را نیز افزایش می‌دهد که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    با این تیتر یعنی هیچ یک از مارندانی ها خانه ندارند - و این دروغی است که سایت مشرق را در جهنم بدبخت تر می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس